27.5.09

Τo χρώμα στη διατροφή μας


















Γιατί η ντομάτα είναι κόκκινη,
το πορτοκάλι
πορτοκαλί
και η πιπεριά
πράσινη;

Τίποτα δεν είναι τυχαίο, όπως τονίζουν οι ειδικοί, αφού η φύση έχει προβλέψει να δίνει χρώμα στο καθημερινό τραπέζι για να μην «βαριούνται» τα μάτια, αλλά ούτε και ο ουρανίσκος.

Άλλωστε, οι χρωστικές ουσίες της φύσης εκτός από το ότι προσδίδουν στα τρόφιμα λαχταριστά χρώματα, παρέχουν στον οργανισμό τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά!


"Τα χρώματα στα φρούτα και τα λαχανικά είναι το τέχνασμα της φύσης για να έλκει το μάτι των ανθρώπων, ώστε να δοκιμάζουν τα πάντα. Εάν παραδείγματος χάριν όλα ήταν πράσινα, δεν θα υπήρχε καμία διαφοροποίηση στη γεύση και επομένως σύντομα θα ήταν αδιάφορα. Και βέβαια, τα χρώματα των τροφίμων οφείλονται σε συγκεκριμένες ουσίες που είναι ιδιαίτερα ωφέλιμες, επομένως και απαραίτητες για τον οργανισμό" τονίζει στα «ΝΕΑ» ο κλινικός διαιτολόγος Κωνσταντίνος Ξένος.


Έτσι, το λυκοπένιο- η «βασίλισσα» των αντιοξειδωτικών ουσιών που θεωρείται όπλο κατά του καρκίνου του προστάτη- κάνει πορφυρή την ντομάτα, το καρπούζι και το κόκκινο γκρέιπ φρουτ.

Αντίθετα, έρευνες έχουν δείξει πως το κόκκινο χρώμα των σταφυλιών, της φράουλας, του ροδιού, της κόκκινης πιπεριάς και της μελιτζάνας οφείλεται στις ανθοκυανίνες που συμβάλλουν στην καλή κυκλοφορία του αίματος αφού προστατεύουν τα αγγεία.


Η βιταμίνη C μπορεί να έχει κάνει τα πορτοκάλια και τα μανταρίνια το άλφα και το ωμέγα της σωστής διατροφής, οι ειδικοί ωστόσο τονίζουν πως πρόκειται για ένα μόνο από τα κομμάτια που συνθέτουν το «θρεπτικό» παζλ των συγκεκριμένων φρούτων.
Μάλιστα, πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύθηκε στην Αμερικανική Επιθεώρηση Κλινικής Διατροφής δείχνει ότι όσοι προτιμούν στο τραπέζι τους το πορτοκαλί και το κίτρινο χρώμα, διατρέχουν 50% μικρότερο κίνδυνο να εκδηλώσουν φλεγμονώδη πολυαρθρίτιδα.


Το καφέ χρώμα δίνει όψη «υγείας» στο ψωμί, στο ρύζι και στη ζάχαρη, όπως τονίζουν οι διατροφολόγοι, οι οποίοι επιμένουν πως οι ακατέργαστες τροφές αποτελούν θρεπτικό θησαυρό για τον ανθρώπινο οργανισμό.


Η διατροφή αυτή, λειτουργεί με βάση

τις αρχές της χρωματοθεραπείας,

σύμφωνα με τις οποίες

κάποια χρώματα δρουν διεγερτικά,

ενώ άλλα κατευναστικά.

Οι κόκκινες τροφές: Λαχανικά και φρούτα κόκκινου χρώματος, αλλά και το κόκκινο κρέας, χαρίζουν ενέργεια αυτοπεποίθηση, ενώ τονώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα. Οι υποστηρικτές της συγκεκριμένης δίαιτας ισχυρίζονται ότι καταναλώνοντας μεγάλες ποσότητες "κόκκινων" τροφών, ανακουφίζονται τα συμπτώματα κατάθλιψης.

Οι πορτοκαλί τροφές: Όλα τα λαχανικά και φρούτα αυτού του χρώματος, όπως επίσης και ο κρόκος του αβγού, θεωρούνται αντιοξειδωτικές τροφές, τονώνουν τις εγκεφαλικές λειτουργίες και το ανοσοποιητικό σύστημα, βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος και τη διαδικασία της πέψης. Είναι καλύτερα να καταναλώνονται το απόγευμα.

Οι κίτρινες τροφές: Λεμόνια, μπανάνες και οτιδήποτε άλλο κίτρινο μπορείτε να φανταστείτε ανήκει στη συγκεκριμένη κατηγορία, η οποία βοηθά το συκώτι σας, το νευρικό και το ενδοκρινικό σας σύστημα. Επίσης, θεωρούνται ιδανικές τροφές για αποτοξίνωση.

Οι πράσινες τροφές: Όλα τα πράσινα λαχανικά και φρούτα είναι αγχολυτικά, προστατεύουν την καρδιά και μειώνουν την πίεση. Καλύτερα να λαμβάνονται το πρωί.

Οι μπλε τροφές: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν τα μούρα, τα δαμάσκηνα και τα φύκια. Ιδιότητά τους είναι να καταπολεμούν τον πονοκέφαλο και τις διαταραχές του ύπνου, ενώ βοηθούν στην επούλωση των φλεγμονών. Προσοχή, όμως, στην υπερκτανάλωση, η οποία μπορεί να προκαλέσει κατάθλιψη!

Οι λουλακί τροφές: Οι σταφίδες, οι μαύρες ελιές και η σάλτσα σόγιας περιλαμβάνονται στην κατηγορία αυτή. Έχουν
ιδιότητες ηρεμιστικές, οξύνουν τις αισθήσεις της ακοής και της όρασης, διατηρούν το δέρμα υγιές και ανεβάζουν τα επίπεδα ενέργειας του οργανισμού.

Οι βιολετί τροφές: Μια μελιτζάνα ή ένα μαβί μπρόκολο θα τονώσουν το νευρικό σας σύστημα, θα σας βοηθήσουν να αποβάλετε το άγχος και θα απομακρύνουν κάθε αίσθημα ανασφάλειας ή απειλής από άγνωστη αιτία, που τυχόν νιώσετε.

Οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν πως το χρώμα των ροφημάτων από βότανα βοηθούσε στη θεραπεία διαφόρων ασθενειών.


Ας βάλουμε χρώμα στην διατροφή σας


Επιλέγουμε φρούτα και λαχανικά με έντονα και διαφορετικά χρώματα καθημερινά, μυρωδικά και καρυκεύματα.

Όλες αυτές οι τροφές είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, χωρίς να επιβαρύνουν με υπερβολικό γλυκαιμικό φορτίο και θερμίδες.

Επιλέγουμε δημητριακά με τον φλοιό τους (καφέ χρώμα...) και τρώμε συχνά όσπρια.

Η διατροφή μας θα πρέπει να μοιάζει σε χρώματα με ουράνιο τόξο...


Καλή μας όρεξη, φίλες και φίλοι...

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails Bookmark and Share