26.1.09

Ο Ύμνος της Αγάπης


Αν ξέρω να μιλώ όλες τις γλώσσες των ανθρώπων και των αγγέλων, αλλά δεν έχω αγάπη, τότε έγινα σαν ένας άψυχος χαλκός που βουίζει η σαν κύμβαλο που ξεκουφαίνει με τους κρότους του. Και αν έχω το χάρισμα να προφητεύω και γνωρίζω όλα τα μυστήρια και όλη τη γνώση, και αν έχω όλη την πίστη, ώστε να μετακινώ με τη δύναμη της ακόμη και τα βουνά, αλλά δεν έχω αγάπη, τότε δεν είμαι τίποτε απολύτως.
Και αν πουλήσω όλη την περιουσία μου για να χορτάσω με ψωμί όλους τους φτωχούς, και αv παραδώσω το σώμα μου για να καεί, αλλά αγάπη δεν έχω, τότε σε τίποτε δεν ωφελούμαι.
Η αγάπη είναι μακρόθυμη, είναι ευεργετική και ωφέλιμη, η αγάπη δε ζηλεύει, η αγάπη δεν καυχιέται, δεν είναι περήφανη, δεν κάνει ασχήμιες, δε ζητεί το συμφέρον της, δεν ερεθίζεται, δε σκέφτεται το κακό για τους άλλους, δε χαίρει, όταν βλέπει την αδικία, αλλά συγχαίρει, όταν επικρατεί η αλήθεια.
Όλα τα ανέχεται, όλα τα πιστεύει, όλα τα ελπίζει, όλα τα υπομένει.
Η αγάπη ποτέ δεν ξεπέφτει.
Αν υπάρχουν ακόμα προφητείες, θα έλθει μέρα που και αυτές θα καταργηθούν αν υπάρχουν χαρίσματα γλωσσών και αυτά θα σταματήσουν αν υπάρχει γνώση και αυτή θα καταργηθεί. Γιατί τώρα έχουμε μερική και όχι τέλεια γνώση και προφητεία· όταν όμως έλθει το τέλειο, τότε το μερικό θα καταργηθεί.
Όταν ήμουν νήπιο, μιλούσα ως νήπιο, σκεφτόμουν ως νήπιο, έκρινα ως νήπιο. Όταν έγινα άνδρας, κατάργησα τη συμπεριφορά του νηπίου.
Τώρα βλέπουμε σαν σε καθρέπτη και μάλιστα θαμπά, τότε όμως θα βλέπουμε το ένα πρόσωπο το άλλο πρόσωπο.
Τώρα γνωρίζω μόνο ένα μέρος από την αλήθεια, αλλά τότε θα έχω πλήρη γνώση, όπως ακριβώς γνωρίζει και εμένα ο Θεός.
Ώστε τώρα μας απομένουν τρία πράγματα: η πίστη, η ελπίδα και η αγάπη.
Πιο μεγάλη όμως από αυτά είναι η ΑΓΑΠΗ.
(Α' Κορινθίους κεφ. ιγ' στίχοι 1-13)

6 σχόλια:

Seagull είπε...

Σπουδαίο κείμενο, Βασιλική! Το σπουδαιότερο που έχει γραφεί για την αγάπη, κατά τη γνώμη μου. Μπράβο σου που το επέλεξες για ανάρτηση.
Μόνο μια "σημειωσούλα" αν μου επιτρέπεις: Η ετικέτα "επί του Όρους Ομιλία" δεν ταιριάζει. Την καλημέρα μου!

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστώ για το θετικό σου σχόλιο SeaGulL. Με την πρώτη ευκαιρία θα ανταποδώσω την επίσκεψη. Όσο για την παρατήρησή σου έχεις δίκαιο. Από "κεκτημένη ταχύτητα" μπήκε η ετικέτα της επόμενης ανάρτησης που ετοιμάζω και θα φροντίσω να την διορθώσω. Να έχεις ένα όμορφο και ήρεμο βράδυ, γεμάτο Αγάπη.

Χριστίνα είπε...

Πόσο χαίρομαι που ανακάλυψα το ιστολόγιό σου καλή μου Βασιλική...και πόσο σημαντικό ήταν για μένα - ειδικά σήμερα - που διάβασα αυτό τον ύμνο στην αγάπη..
Σε ευχαριστώ, καλό σου βράδυ..

Ανώνυμος είπε...

Πολύ χαίρομαι που ανακάλυψες το ιστολόγιό μου Χριστίνα και περισσότερο χάρηκα που ο "ύμνος στην αγάπη" σε άγγιξε. Η αγάπη πάντα ηρεμεί την ψυχή, ακόμη και οι απλές αναφορές σ' αυτήν ανάβουν θετικές σπίθες...
Να είσαι καλά και να έχεις ένα γλυκό βράδυ πλημμυρισμένο με αγάπη.

Seagull είπε...

...Μια και πέρασες, όπως διαπίστωσα, από τη δεύτερη γειτονιά μου (Eagle), επανέρχομαι για να σου πω ότι το συγκεκριμένο ιστολόγιό μου το ξεκίνησα με πρώτο - πρώτο κείμενο αυτό ακριβώς, δηλαδή τον "Ύμνο της Αγάπης"!... (βλ. http://eaglestefanos.blogspot.com/2007/10/blog-post_30.html)
...Και μια που ο λόγος γι' αυτόν: Μήπως έχεις δει την τριλογία του Κισλόφσκι "Trois Couleurs". Σε μία απ' αυτές, μουσικό θέμα έχει τον Ύμνο της Αγάπης από χορωδία
(Αν είχες βάλει e-mail στο προφίλ σου, θα μπορούσα να σου περάσω το σχετικό μουσικό αρχείο...)
Καλησπέρα και πάλι!

Truthseeker.Vasiliki είπε...

Καλησπέρα SeaGulL. Ναι, πέρασα από την "δεύτερη" γειτονιά σου και ομολογώ ότι ενθουσιάστηκα με την ταύτιση των αναρτήσεών μας που αφορούν τον "Ύμνο της Αγάπης".
Την τριλογία που αναφέρεις, λυπάμαι που δεν την έχω δει, γι' αυτό αν θέλεις στείλε μου στο e-mail (που έχω ήδη βάλει στο προφίλ μου) το σχετικό μουσικό αρχείο...
Όπως βλέπεις, είμαι "αρχάρια" στο bloging, προσπαθώ ακόμη να συγκροτηθώ, και να βρω το "πρότυπο" που μου ταιριάζει καλύτερα (μάλλον καταλήγω σε αυτό που έχεις κι εσύ, μου φαίνεται πιο ήρεμο οπτικά).
Σε ευχαριστώ για την επικοινωνία.
Να έχεις ένα ευχάριστο και γεμάτο Αγάπη βράδυ.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails Bookmark and Share