25.9.10

Η φθινοπωρινή πραγματικότητα


Από την αρχαιότητα, το φθινόπωρο αντιμετωπίζεται ως σύμβολο της φθοράς και του θανάτου, που όμως είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την αναγέννηση της άνοιξης. Για πολλούς ανθρώπους, το φθινόπωρο είναι η εποχή της ανανέωσης και η αφετηρία για επίτευξη νέων στόχων στη ζωή. 

Με την επιστροφή από τις διακοπές,  οι άνθρωποι προσδοκούν ότι με «γεμάτες μπαταρίες» θα είναι πιο έτοιμοι να αντιμετωπίσουν δυναμικά τις απαιτήσεις της καινούργιας χρονιάς.
Αφιερώνουν πολύ χρόνο στην δουλειά τους, οργανώνουν τους στόχους τους και εμπλέκονται σε νέες δραστηριότητες.
Είναι μια εποχή, που μπορούμε να τη δούμε με ελπιδοφόρα διάθεση, να βάλουμε νέους στόχους, νέα ξεκινήματα, νέες φιλίες ή να επανασυνδεθούμε με άτομα που στερηθήκαμε την παρουσία τους το καλοκαίρι.
Με αισιοδοξία και καλή διάθεση, χωρίς υπερβολές και τάση να επηρεαζόμαστε από το γενικότερο κοινωνικό κλίμα δυσφορίας, ας αναρωτηθούμε τι καλό αντιπροσωπεύει για τον καθένα το φθινόπωρο.
Τι συμβαίνει  όμως και με τα πρώτα πρωτοβρόχια, οι περισσότεροι από εμάς μελαγχολούμε; 
Γιατί πολλοί άνθρωποι παραπονιούνται ότι αντί να αισθάνονται γεμάτοι ενέργεια, νιώθουν κουρασμένοι και άκεφοι;
Πράγματι, οι έρευνες δείχνουν ότι με την έναρξη του φθινοπώρου οι άνθρωποι βιώνουν πιο συχνά θλίψη και μελαγχολία, είναι πιο νευρικοί και εμφανίζουν σημάδια άγχους.
Σύμφωνα με τους ειδικούς της ψυχολογίας, η μελαγχολία του φθινοπώρου οφείλεται εν μέρει στις υπερβολικές απαιτήσεις που βάζουμε στον  εαυτό μας. 
Πιο συγκεκριμένα:
  • Υπάρχει η τάση να «φορτώνουμε» την περίοδο αυτή με την λήψη σημαντικών αποφάσεων. 
  • Οι άνθρωποι προσπαθούν να καταφέρουν πολλά σε λίγο διάστημα αντί να βάζουν μικρούς στόχους.
  • Η απόδραση από την καθημερινότητα και η αλλαγή του περιβάλλοντος με τις διακοπές δεν σημαίνει αυτόματα ότι το σώμα και το μυαλό έχει προλάβει να ξεκουραστεί. Oι άνθρωποι επιστρέφουν αιφνίδια σε μια κουραστική καθημερινότητα χωρίς να αντιλαμβάνονται ότι δεν έχουν πραγματικά ξεκουραστεί σωματικά.  
  • Οι άνθρωποι πιστεύουν ότι οι διακοπές τούς εξασφάλισαν επαρκές «απόθεμα» ενέργειας. Έτσι, αρχίζουν να εργάζονται πολύ έντονα και ξεχνούν να εξασφαλίσουν καθημερινές δόσεις από δραστηριότητες που θα τους προσφέρουν ξεκούραση και ευχαρίστηση.
Υπάρχουν μερικά απλά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε προκειμένου να διαχειριστούμε καλύτερα τις συναισθηματικές μεταπτώσεις του φθινοπώρου:
  • Να ξεκουραζόμαστε στο σπίτι μας.
  • Να κάνουμε συναισθηματικά και υλικά ξεκαθαρίσματα. 
  • Να οργανώνουμε το πρόγραμμά μας στα μέτρα μας. 
  • Να βάζουμε μικρούς και εφικτούς στόχους. 
  • Να βάζουμε προτεραιότητες και να κάνουμε πρώτα αυτά που είναι πιο σημαντικά. 
  • Να γυμναζόμαστε. Είναι ο πιο απλός τρόπος να αποφορτίζουμε την ένταση.
  • Να απολαμβάνουμε τη συντροφικότητα και τη σεξουαλική επαφή. 
  • Να φροντίζουμε τον εαυτό μας.
Το φθινόπωρο ας γίνει το στοίχημα 
για μια καλύτερη χρονιά, 
μια ευκαιρία να επιδιώξουμε όλα αυτά που θέλουμε
και που μέχρι τώρα αναβάλαμε...

7 σχόλια:

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

Η καταπληκτική σου ικανότητα, αγαπημένη μου φίλη, να πιάνεις ένα καταθλιπτικό θέμα και να το τελειώνεις με αισιοδοξία, μου έφεξε την ψυχή και μου έφτιαξε την διάθεση.
Καλά είναι για το βροχερό Σαββατόβραδο!
Αύριο είναι μια καινούργια μέρα, ίσως γεμάτη ελπίδα...
Καλό βράδυ.

Ανώνυμος είπε...

Το θέμα σου αυτό Βασιλική με πιάνει απόλυτα.Είμαι από αυτούς που μελαγχολούν με την πρώτη συννεφιά και τις πρώτες στάλες.
Οι προτροπές σου είναι πολύ χρήσιμες και πραγματικά επανέφεραν τη διάθεσή μου ειδικά μια μέρα τόσο μουντή σαν τη σημερινή.
Είμαι πολύ τυχερή που μπορώ και διαβάζω το μπλογκ σου γιατί έχω κίνητρα και αφορμές να βλέπω τη ζωή πιο θετικά, πιο αρμονικά, πιο αισιοδοξα,πιο ανθρώπινα.

Truthseeker.Vasiliki είπε...

Blogger ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ

Η αλήθεια είναι ότι, μου βγαίνει αυθόρμητα η αισιοδοξία φίλε Σταύρο σε όλα τα θέματα και σε όλα μου τα προβλήματα. Είμαι πολύ ευγνώμων γι' αυτή την ευλογία που μου δόθηκε.

Χαίρομαι που σου έφτιαξα τη διάθεση αυτό το βροχερό, φθινοπωρινό Σαββατόβραδο!
Να έχεις μια χαρούμενη Κυριακή αύριο και μια όμορφη εβδομάδα στη συνέχεια.

Truthseeker.Vasiliki είπε...

Blogger Χρωματιστή

Καλώς την Χρωματιστή μου φίλη!
Όλοι επηρεαζόμαστε συναισθηματικά με τις πρώτες φθινοπωρινές στάλες και συννεφιές...
Το θέμα είναι να βρίσκουμε γρήγορα "αντίδοτα" να ξεπερνάμε τη "μουντάδα" με θετική διάθεση.

Είμαι κι εγώ πολύ τυχερή που έχω αναγνώστες και συν-ταξιδιώτες σαν εσένα καλή μου φίλη.
Εύχομαι να βρίσκεις πάντα την αρμονία σε όλα σου τα θέματα.
Καλό Σ/Κ!

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΟΥ.ΣΙΓΟΥΡΑ ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ ΦΕΡΕΝΕΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΜΑΣ ΝΑ ΚΟΙΤΑΜΕ ΑΙΣΟΔΟΞΑ.
ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ.

Truthseeker.Vasiliki είπε...

Blogger JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS

Σ' ευχαριστώ SΚΡΟΥΤΖΑΚΟ!
Όλες τις αλλαγές στη ζωή έχουμε την ικανότητα να τις αντιμετωπίζουμε με αισιοδοξία και θετική διάθεση, αρκεί να θέλουμε!
Καλή εβδομάδα, επίσης φίλε!

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΕΥΧΟΜΑΙ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails Bookmark and Share